:: Teman-Teman ::


:: My Counter ::

Wednesday, May 26, 2010

Iman... Oh Iman !

Iman adalah sesuatu yang ada turun naiknya. Meningkatkan iman, takwa, hubungan dengan Allah perlu dilakukan setiap detik dan saat, kerana dengan menjaganya, hidup  kita akan sentiasa terarah kepada kebaikan.
Muslim yang komited kepada Islam, tidak akan berasa ragu-ragu, bahawa meletakkan hubungan dengan Allah SWT melalui kekuatan iman adalah salah satu cara yang mampu melonjakkan prestasi hubungan dirinya dengan Allah.
Sesungguhnya Islam telah menyediakan ruang dan medium yang terlalu banyak bagi seseorang Muslim itu untuk memperbaharui iman kepada Allah SWT. Sebagai muslim, kita tidak boleh mengambil ringan atau bersikap acuh tidak acuh dalam melakukan tindakan mmemperbaharui iman kerana kehidupan kita kini yang sentiasa terdedah kepada perbuatan, kenyataan atau tindakan yang boleh dianggap sebagai keluar dari ruang lingkup agama Islam.
Sesungguhnya Islam tidak akan membiarkan kita, umatnya teraba-raba tanpa panduan. Terdapat cara, bagaimana kita memperbaharui iman. Antara kaedah yang sesuai yang boleh kita jadikan rujukan bagi meningkatkan tahap keimanan kita ialah :

Related Posts with Thumbnails